tack & förlåt. Med ut och springa?

"I would never leave when you needs me most” -Är en rad i Chris Medinas hitt låt, det den texten är en självklarhet för många men när de vi älskar utsätts för prövning, när de vi älskar förvandlas till monster och när de vi älskar blir så sjuka eller så förstörda är texetns innebörd fortfarande lika självklar men inte lika enkel. Så vad gör man? när man står där på sidan och ser den man älskar mest lida och förvandlas till en annan människa? Vad gör man när man försöker hjälpa men hjälpen bemöts med hat? Man är lika hjälplös som den som är sjuk, när man står där och inte kan göra något annat än att försöka förstå" - ett utdrag från Sofis blogg.

Kvällen spenderar i tankar. Ångest, påbörjan till panik. Jag håller på att inse. Det kan nog va så som du säger.. Men jag vill inte bli sån.

Det finns bara EN person jag kan prata med angående de. Och till dig vill jag säga TACK för vad du gör och FÖRLÅT för vad jag gör.
Till er andra låter det som vanligt. - Neej, då det är inte så allvarligt än.





Hur kan jag ha blivit såhär? Fattar inte riktigt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0