Vallningskurs!

Funderar på att börja valla med min lilla Bellla! :) det går ju en vallningskurs i kil till våren och jag ska försöka komma in på den även fast hon är blandras! Eftersom hon är lite bekant till Cia så ska det nog gå bra.. Cia som har Anixa - portugisisk vattenhund ska även vara med och testa vallning :) Sen är det bara att tuta och köra!

Har redaan börjat träna på den grundlydnad som krävs för att ens vara behörig till kursen. Att stana - ligg - upp - höger/vänster osv. Allt i en kombination. Hittils har vi bara klarat Stanna-ligg-upp! Men vi började ju träna igår så det ska nog gå hur bra som helt tills våren detta! Ååååh, jag är så förväntansfull och upphetsad! Längtar till våren och sommaren.

Nu är jag, Erik och trötta lilla Bella hos Moster Lena och har haft en riktig tjockiskväll.. Med pizza, glass och chips. Och nu har snöstormen övergått i regnrusk?! Whatta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0