När är det nog?

När är man nöjd med sig själv? När har man nått sitt mål inom alla olika områden? Finns det ens ett specifikt mål?

Jag kommer på mig själv flera gånger om dagen när jag går förbi spegeln. Jag stannar upp, drar upp tröjan och tittar på min mage i spegeln. Om jag är ens minsta missnöjd drar jag in och spänner magen, svankar med ryggen(?) När kommer jag sluta göra det? När kommer jag sluta känna skuld över att jag inte "hann" träna vissa dagar? När kommer jag sluta tänka hela tiden på hur jag äter och vad jag måste göra för att förbränna det? Kommer jag ens sluta me det?

Jag har misshandlat min kropp fram och tillbaka rätt länge genom att testa olika dieter, fasta osv.  När jag egentligen alltid har vetat att man bara rör sig mer än vad man stoppar i sig i antalet kalorier..

När är det nog? Jag trivs inte i min egen kropp än. Har aldrig gjort. Men jag gör det mer och mer. Dock bara när jag har tränat stenhårt i en vecka, när jag inte är sådär jätteövermätt, när jag inte har ätit något onyttigt som choklad, chips, potatisgratäng m.m. Jag har jättesvårt att visa mig i underkläder och bikini och grejer och jag vill bara att tiden ska hoppa fram tills jag känner mig bekväm i det.  Men jag hoppas att jag kommer göra det snart. Men jag undrar bara, när är det nog? När lugnar man ner sig? När är man nöjd?
 Kommer det ens något "nog"?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0