Energi!

Förbannat duktig ibland måste jag säga. Bara ibland.. I förrgår började jag och lillebror Emil att jobba vid sju. Jag gick upp klockan fem, gjorde iordning frukost och packade in i bilen samtidigt som jag svepte en Celsius och gjorde mig i ordning för dagen. Snörar sen på mig skorna och börjar gå. Hann med 50 minuters jävla raskt tempo i form av en promenad innan Lillebror plockar upp mig och vi åker till jobbet. Och med tanke på att jag är nog jordens morgontröttaste människa PLUS att min älskade låg brevid mig så tycker jag själv att det var jääääkligt karaktäristiskt och strongt gjort ;)

 

Igår hade jag verkligen inte energi alls på jobbet. Och aldrig blev jag mätt heller. När jag kom dit slängde jag i mig två portioner havregrynsgröt med linfrön och proteinpulver(NAAAAAAAMN!) Men jag blev ju inte mätt, så då drog jag i mig heeeeela förpackningen med kvarg oxå. Borde väl vara mätt efter det men nä. Ingen energi, ingen ork. Orkade knappt lyfta väskorna och humöret var i botten. Men då! Slog jag slag i saken, gick upp i terminalen, köpte mig en räkbaguette (vitt bröd, massor majonäs!!) och en chokladbit vid namn Lion (favoriten)Jag äter väldigt sällan godis på jobbet, mer sällan baguetterna. Men jag blev som en jäkla duracellkanin, väskorna flög in i lastutrymmet och när jag kom hem överraskade jag lillebror på soffan med en Celsius och med orden "Svep denhär, vi åker och tränar om 20" Lydig som han är så öppnade han burken drack upp den och sa "jaha, träna ja. Det har ja inte gjort på flera år.." Han var nog den bästa träningskompisen jag haft. Gjorde precis som jag sa och även om han inte orkade så gjorde han det ändå.. Skulle nästan vara värt att betala hans gymkort om han kunde skaffa ett :P Kul att träna med någon som har en vilja iaf!

 

 Frukosten (fiberhavregrynsgröt m proteinpulver Peach/Mango, linfrön, mjölk och en maaaaasssa tärnad frukt) Ligger i magen och jag har faktiskt gjort matlåda för dagen.. Stekt torsk med couscous och stekt broccoli. Stekt broccoli har blivit den nya grejen, jävulusiskt gott! 
Värderar faktiskt att ta en promenad till jobbet idag. Vet dock inte om mina ben tillåter det efter gårdagens pass. Nja, kanske blir en kvällis efter jobbet da. Är ju trotsallt ledig lördag söndag och hur ska jag fördriva tiden då mån tro???? Höhö dum fråga!

 



 

 


Kommentarer
Postat av: Erika

Jag vill också vara så duktig med träning och kost som du verkar va :) keep it up! :)

2012-08-24 @ 13:52:55
URL: http://iadanielsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0