Nyttighetsbrödsrecept(?)

Ja, igår bakade ju jag bröd för absolut första gången i hela mitt liv! åh jössenamn vad gott det blev! Smällde i mig fyra skivor på direkten! 

Här kommer receptet:

250 kvarg el kesella
6st ägg
3 dl linfrön
2msk fiberhusk
2 tsk balpulver
1 tsk salt
2 tsk brödkrydda (hade ingen brödkrydda så jag kryddade med timjan och flingsalt!)
20 krossade valnötter..

Sen hade jag i 1 dl kokos och strödde över massa solrosfrön när det gräddades.

Blanda ihop alla ingridienser, låt vila i fem minuter. Och skjuts in i ugnen på 175 grader i 70 minuter. Jävel så gott!

Nästa gång ska jag testa att ha i lite blåbär, torkad frukt, mandlar, cashew osv. Det är väl bara fantasin som sätter gränsen va?? :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0