Uppdatering!

Julen har kommit, julen har gått. Likaså årsskiftet! Julen var väl sisådär - oxå ett minus med att bli äldre.. Jularna blir mindre att se fram emot. Mindre sammankomster, mindre strlk på familj och mindre julklappar. Och när man är ett par och båda två har skilda föräldrar, i två olika länder. så blir det ett jäkla flackande, . Fem julfiranden på fyra dagar.. Tur att det bara var ett med julmat..!
 
Nyår hade vi hemma. Parmiddag med kalkon och potatisgratäng. Dock en hund som var sönderstressad av alla raketer som folk ska envisas med att skjuta i flera dygn! Så när de andra stod ute på terassen och såg, låg jag inne på soffan och försökte lugna mitt lilla hjärta.. Det kallar jag en bra hundägare. Skippar alkoholen och ser hundens bästa framför mitt eget nöje. Beröm tack :D
 
 
 
 
Med nyår kommer vanligtvis massa nyårslöften, som folk bryter. Jag är en bland dom.. Därför ska jag i år inte ha några löften få jag vet med all säkerhet att jag förr eller senare kommer att bryta dem = sämre självkänsla vilket jag absolut inte behöver av.. Därimot har jag i år nyårsmål. Vilket innbär att jag försöker. Inga måsten, inga ska.. Försöka uppnå mina mål innan året är slut. Det är mer realistiskt i min situation..
  • Sluta röka efter sista paketet på min limpa (andra dagen rökfri idag) 
  • sluta ta massa skit från folk, radera folk som ger negativ energi (inte uppnått än)
  • få mer kontroll. I och med det att jag inte utsätter mig själv för nedbrytning, misshandling av kropp och själ(pågår)
  • Att när sommaren kommer, kunna för första gången i mitt liv kunna visa upp min kropp i bikini och känna mig bekväm i det.. (pågår)
Jag kan intyga att denna älskade pulsklocka som har blivit min vardagskompis är en väldigt motiverande kompis.. Ställt in den på viktnedgång, den räknar ut intensitet, tid och kcalförbrukning man bör uppnå för att lyckas.. Denna vecka uppnådde jag tre stjärnaor och hela skärmen blinkade EXCELLENT =) Att det behövs så lite :) 
 
 
Morgonpromenad gjord ( 545 kcal på en timme!) Nu frukost, sen gymmet! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

HEJ EMMA! Roligt att hitta dig och se vad du håller på med. Kul att se att Bella fortfarande är din följeslagare :-)
Ha det så gott kommer kanske tillbaka och tittar till dig en annan gång.
Kram från Tant Mia i Molkom

2013-03-25 @ 22:17:54
URL: http://miaimolkom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0